FAQ

Welkom op onze FAQ-pagina (Frequently Asked Questions). Hier leest u de meest gestelde vragen en antwoorden, wellicht zit uw antwoord er ook tussen. Indien dat niet zo is, neem dan gerust contact met ons op. 

Acties

U ontvangt 10% korting wanneer u zich inschrijft voor een beschikbare training met startdatum in juli en augustus. Hiermee maakt u ook nog eens kans op één van de tien goodiebags ter waarde van €100,-. 



Inschrijving
  • Hoe schrijf ik mij in voor een training?

U kunt zich op twee manieren inschrijven:

Klantaccount aanmaken

Wanneer u een klantaccount heeft, log dan in. Of wanneer u dit wenst, kunt u een klantaccount aanmaken. Dit geeft u onmiddellijke toegang tot realtime roosters, wat het inschrijven sneller maakt. En u kunt nog eens bekijken waarvoor u, of uw medewerkers zich hebben ingeschreven. Inloggen is mogelijk door bovenaan de pagina op Inloggen te klikken of na aanklikken van een training op Inloggen te klikken.

Wanneer u zich op de pagina bevindt van de door u gewenste training, kunt u klikken op de trainingsdatum in het rooster die u wenst te volgen. Vul uw gegevens in en selecteer de oranje knop 'Inschrijven'. Zodra u de bevestigingspagina ziet, bent u succesvol aangemeld voor een training. Onze administratie controleert uw inschrijving. Wanneer de gegevens kloppen wordt u definitief ingeschreven. U ontvangt een mail ter bevestiging van uw definitieve inschrijving. Dit kan tot 48 uur duren na uw inschrijving. 

Invulformulier

Ga naar onze website naar het trainingsoverzicht en klik een training aan. Vul het invulformulier in met uw gegevens en klik op de oranje knop onderaan 'Versturen'. U krijgt een bevestigingspagina van het indienen van het formulier. Onze administratie controleert de indiening van uw formulier en beschikbaarheid van de training. De ontvangst van bevestiging van uw inschrijving kan tot 48 uur duren. 

  • Is mijn inschrijving wel gelukt na een foutmelding? 

Als u zich heeft ingeschreven via deze website, ziet u een bevestigingspagina nadat u alle stappen heeft ingevuld. Daarnaast ontvangt u, na definitieve controle van uw reservering door onze administratie, een mail dat uw inschrijving gelukt is. Hierdoor weet u dat uw inschrijving bij ons in het systeem staat geregistreerd.  U ontvangt de bevestigingsmail op het door u opgegeven e-mailadres bij het contactpersoon. Bewaar deze e-mail goed. Heeft u meerdere deelnemers opgegeven dan ontvangen deze ook een bevestigingsmail mits aangevinkt in het bestelproces. Mocht u geen bevestigingsmail hebben ontvangen, kunt u contact opnemen door middel van onderstaande contactgegevens.

  • Kan ik alvast een dag vantevoren in een hotel dichtbij zitten?

Als klant van Quercus kunt u tijdens uw training tegen het 'Quercustarief' overnachten in Zwolle. Neem contact op via 038 452 99 91 en vraag naar de mogelijkheden. 

  • Ik heb dyslexie, kan daar rekening mee worden gehouden?

Voor personen met dyslexie bieden wij de mogelijkheid om het lesmateriaal aan te passen met een speciaal lettertype, ontwikkeld door Lexima. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden. Houd er rekening mee dat het omzetten van lesmateriaal maximaal 10 werkdagen duurt, dus geef dit bij uw trainingsinschrijving graag direct aan. Lees meer

  • Wanneer ontvang ik mijn trainingsuitnodiging?

Omstreeks 14 dagen voor aanvang van uw training, ontvangt u de digitale trainingsuitnodiging in uw e-mailbox. In sommige gevallen is er een contactpersoon door de werkgever aangesteld, ter communicatie voor cursisten. De contactpersoon binnen uw bedrijf verstuurd dan de digitale uitnodiging naar u. 

Examen
  • Hoe schrijf ik mij in voor een herexamen?

U kunt zich online, via deze website, rechtstreeks aanmelden voor een herexamen. Ga hiervoor in het menu naar herexamen

  • Kan ik inzage krijgen? 

Quercus werkt samen met certificerende instelling Aestimavi. Inzage in uw gemaakte examen is niet mogelijk. Wel is het eventueel mogelijk om de examenkandidaat een indicatie te geven van de module(n) waar fouten zijn gemaakt. Afhankelijk van het type examen (en certificaat). Vraag hiervoor naar de mogelijkheden bij Quercus. 

Certificaten
  • Wat is het verschil tussen de certificaten/diploma's?

Vaak is het hoofdzakelijke verschil dat het ene certificaat/diploma geaccrediteerd is door een certificerende instelling en het andere certificaat/diploma niet. Meer informatie daarover leest u op onze certificatiepagina. Indien u hierin advies wenst, kunt u contact opnemen. 

  • Als mijn certificaat is verlopen, mag ik dan nog een herkwalificatietraining doen?

Met een verlopen certificaat kunt u nog steeds instromen in een herkwalificatietraining. Mogelijk wijzigt dit in de toekomst, omdat het ernaar uit ziet dat de instroomeisen worden verzwaard. Indien uw herkwalificatietraining  binnen twee jaar na de vervaldatum van uw huidig certificaat valt, is er waarschijnlijk nog de mogelijkheid tot het volgen van de herkwalificatietraining. Valt de termijn daarbuiten, dan dient u de volledige training (inclusief basis) opnieuw te doen en ook het volledige examen af te leggen. 

  • Ik ben geslaagd, wanneer ontvang ik mijn certificaat?

Uw certificaat wordt verzorgd door Aestimavi. Ongeveer drie weken na het maken van uw examen hoort u of u geslaagd bent. Uw uitslagbrief en certificaat worden naar uw werkgever verzonden, tenzij anders besproken. Afhankelijk van uw certificaatkeuze ontvangt u dan na drie à vier weken uw certificaat. 

Herkwalificatie
  • Als mijn certificaat is verlopen, mag ik dan nog een herkwalificatietraining doen?

Met een verlopen certificaat kunt u nog steeds instromen in een herkwalificatietraining. Mogelijk wijzigt dit in de toekomst, omdat het ernaar uit ziet dat de instroomeisen worden verzwaard. Wilt u de geldigheid van uw certificaat checken? Bekijk dan deze link van Aestimavi, de onafhankelijke certificatie-instelling die zorgt voor afhandeling van examens van Quercus. Mochten er nog onduidelijkheden zijn, kunt u contact opnemen met Aestimavi of Quercus.

  • Moet ik ergens een kopie van mijn certificaat achterlaten?

Het is handig dat u bij inschrijving voor een herkwalificatietraining al direct uw huidige certificaat upload. Dit is online mogelijk. 

Extra informatie
  • Wilt u onze algemene voorwaarden bekijken?

Onze algemene voorwaarden kunt u hier inzien. 


Klacht

Graag zien wij tevreden klanten met een prettige ervaring bij Quercus. Indien u dit anders heeft ervaren, dan nemen wij dit serieus. Heeft u een klacht over een van onze diensten, vul dan dit klachtenformulier volledig in en stuur deze naar ons op. U ontvangt binnen vijf werkdagen een ontvangstbevestiging. Na de ontvangstbevestiging gaan wij binnen twee weken samen met u op zoek naar een passende oplossing. Lees ons klachtenreglement na om de volledige procedure in te zien. 

Uw antwoord niet gevonden?

Staat uw antwoord er niet bij of heeft u nog een vraag naar aanleiding van een antwoord, neem dan contact op met ons via één van deze opties:

Heeft u vragen over het examen?


Neem contact op met Quercus en wij zoeken het antwoord voor u uit bij onze certificerende instelling Aestimavi. 

Bel voor vrijblijvend advies van onze trainingsadviseurs:



038 452 99 91


info@qts.nl



Bereikbaar op werkdagen van 07:30 tot 16:30 uur



Quercus PS nieuwsbrief ontvangen?


Ontvang iedere maand interessante ontwikkelingen uit de markt via de Quercus PS. Meld u nu aan en krijg een overzicht van de trainingen en interessante artikelen van onze docenten in uw mailbox.

Quercus Technical Services
Baileystraat 3, 8013 RV Zwolle